GRY PODRÓŻNE I KIESZONKOWE – ZMIEŚCISZ JE W TOREBCE

Dzisiaj pokażę Wam kilka przetestowanych przez nas gier, które zabierzecie ze sobą wszędzie. Zawsze mam w domu kilka takich pudełeczek nie zajmujących praktycznie miejsca w walizce. Lubimy grać w długiej podróży, podczas pikniku, a nawet w kolejce do lekarza. Wśród tych gier znajdziecie coś dla małych i dużych i żeby nie było… W te gry gramy również w domu 😉
BASIA W ZOO wyd. Egmont
Opowieści o Basi autorstwa Zofii Staneckiej polecam Wam już od dawna. Każdy przedszkolak może odnaleźć się w tych mądrych i ważnych historiach. Tym razem mamy do pokazania grę. Z naszą bohaterką wybierzemy się do zoo i będziemy uwieczniać zwierzęta na fotografiach.
W pudełku znajdziecie 36 kafelków z 12 zwierzętami (są piękne !), w czterech różnych kolorach. W tym zestawie są po 3 kafelki z danym zwierzakiem i po 9 kafelków każdego koloru. Są też żetony postaci i na początku każdy gracz wciela się w rolę mamy, taty, Janka lub Basi.
Każdy kafelek to jedno zdjęcie zwierzaka. Układamy kwadrat 6×6 (w podstawowej wersji gry) i zaczynając od najmłodszego gracza odkrywamy zdjęcia do momentu kiedy powiemy stop lub do tzw. skuchy. Sytuacja, w której gracz odkryje dwa kafelki z tym samym zwierzakiem lub 3 kafelki o tym samym kolorze jest równoznaczna z zakończeniem swojej tury. Gracz nie zdobywa zdjęć. Kto wygrywa? Oczywiście ten, kto wróci z zoo z największą liczbą zdjęć. Gra będzie fantastyczna dla dzieci od 5 roku życia, chociaż w instrukcji znajdziecie również wersję dla czterolatków.
NA KOŃCU JĘZYKA JUNIOR wyd. Nasza Księgarnia
Gra dla 3-6 graczy od 5 roku życia
Fantastyczna, szybka, pełna emocji i śmiechu gra, którą zabierzesz ze sobą wszędzie (w końcu to gra karciana ;)). W pudełku znajdują się dwie talie kart – pomarańczowa i niebieska – po 54 karty każdego koloru. Dodatkowo w każdej z talii znajdziecie 6 kart specjalnych. Na karcie standardowej jest czarno – biały obrazek np. samolot, ananas, sowa, foka, precel, oraz wzorek, a na kartach specjalnych są tylko dwa wzorki.
Zaczynamy rozgrywkę. Wybieramy talię, której użyjemy do gry – niebieską lub pomarańczową. Dzielimy ją na dwa podobnej wielkości stosy i układamy na środku stołu. Zaczynając od najstarszego gracza ciągniemy po jednej karcie z wybranego stosiku. Jeśli na stole pojawią się dwa takie same wzorki, posiadacze tych kart mają pojedynek. Należy jak najszybciej podać słowo kojarzące się z rysunkiem znajdującym się na karcie przeciwnika. Jeśli ma on truskawkę możemy krzyknąć lato, tort, lody. Osoba, która pierwsza wypowie skojarzenie zabiera kartę przegranego i zdobywa punkt! Karty specjalne bardzo urozmaicają rozgrywki, ale to przeczytacie w instrukcji. Gra ćwiczy szybkość myślenia, spostrzegawczość i jest idealna na poskromienie nudy!
IDZIE FALA! Wyd. Nasza Księgarnia
Gra dla 3-5 graczy od 10 roku życia.
Przenieśmy się na słoneczną wyspę gdzie spokojnie pasą się owieczki. Ale, ale… zbliża się burza! Im gorsza pogoda, tym większa fala zalewa wyspę i latarnię morską, która się na niej znajduje. Starajcie się nie stracić kół ratunkowych, bo to one zdecydują o wygranej bądź przegranej.
W pudełku znajdziecie notes i ołówek, 5 kart początkowych, 24 karty przypływu, 60 kart pogody oraz 24 żetony kół ratunkowych. Gra składa się z tylu rund, ilu jest graczy., a każda runda to 12 tur. Będziemy zagrywać karty pogody i dokładać do swoich kart początkowych – karty przypływu. W każdej turze ktoś straci koło ratunkowe i będzie starał się przetrwać sztorm, a ktoś inny zdobędzie punkty za nieutracone koła ratunkowe i najmniejszy przypływ na wyspie 😉 Gra jest pełna emocji, kombinacji (bo jeśli np. mamy przed sobą kartę z wysoką falą, musimy starać się zdobyć niższą), a jednocześnie jej zasady są jasne i mimo, że na początku może wydawać się inaczej – bardzo proste.
UBONGO TRIGO wyd. Egmont
Zapraszam do trójkątnego szaleństwa. Gra przeznaczona jest dla dzieci od siódmego roku życia. Można w nią grać w pojedynkę, w dwie, trzy i cztery osoby. W pudełeczku znajdziecie karty z łamigłówkami i 4 zestawy 7 kafelków, którymi będziecie wypełniać puste pola na kartach. Gra nie należy do najprostszych. Pierwsze kombinacje zajęły nam więcej czasu, a z czasem doszliśmy do wprawy i idzie nam coraz lepiej. Kto pierwszy zapełni kafelkami pola do zakrycia krzyczy „Ubongo” i liczy do 20 lub 30. W tym czasie reszta kończy swoje łamigłówki. Jeśli zdążycie skończyć przed czasem, zatrzymujecie daną kartę jako punkt. Jeśli nie – oddajecie kartę temu, kto wygrał rundę.
BITS wyd. Egmont
To kolejna gra z kolekcji „TRAVEL” wydanej przez Egmont. Jeśli czasy Waszego dzieciństwa (jak i mojego) przypadają na lata 80’ i 90’, to na pewno wiecie czym jest „Tetris”. Ta gra przypomina jego manualną wersję. Naszym zadaniem będzie układanie kolorowych kafelków, zgodnie z zadaniami przypisanymi w danej rundzie. Będziemy próbowali układać kafelki tak by wyszło nam jak najwięcej ciągów składających się z 4 kostek tego samego koloru lub samych kwadratów czy innych wskazanych na karcie zadań figur. Wciągająca gra z którą poradzi sobie już ośmiolatek.
„ŚPIĄCE KRÓLEWNY” wyd. Rebel
„Dawno, dawno temu grupa królewien padła ofiarą okrutnego czaru – od tej pory wszystkie są pogrążone we śnie. Tylko Ty możesz wybudzić bezbronne damy! Zagrywaj karty książąt, by budzić Królewny, lub wezwij na pomoc Rycerza, by odbijać je z rąk przeciwników. Strzeż się niebezpiecznych mikstur oraz podstępnych Smoków i ćwicz prostą matematykę, pozbywając się niepotrzebnych kart. I pamiętaj: zwycięży ten, kto obudzi najwięcej królewien”.
Fantastyczna gra karciana dla 2-5 graczy, idealna od 8 roku życia. Wśród kart królewien znajdziesz Królewnę Naleśników, Róż, Psów, Księżycową Królewnę czy Królewnę Kotów. Są książęta, rycerze, błaźni, smoki, a także różdżki, mikstury usypiające i karty z numerami od 1 do 10. Są proste działania matematyczne, ataki na przeciwnika, stosowanie obrony i odrzucanie takich samych par kart. Nie skłamię, jeśli powiem, że to jedna z naszych ulubionych gier karcianych. Sztos!
RYSOSTWORY wyd. Muduko
„W szkole czarodziejów tyle się dzieje. Na pierwszej lekcji niezapowiedziany sprawdzian z tworzenia potworów. Później niewidzialne potwory , Idealne potwory i Potworna bitwa. Tworzenie potworów nigdy nie było tak satysfakcjonujące! Każdy składa się z ciała, oczu, nosa, ust i wyjątkowych atrybutów. Istnieje ogromna liczba kombinacji. Czy zdołacie stworzyć je wszystkie? Dziewięć wariantów gry to wiele godzin potwornie dobrej zabawy dla każdego!”.
Ta kieszonkowa gra została stworzona dla dzieci od 4 roku życia i może się w nią bawić jednocześnie 10 osób, ale i w pojedynkę nie będziesz się nudzić. Zaopatrz się w kartkę i ołówek, wylosuj części ciała, z których stworzysz swojego potwora i przy pomocy podanych na kartach sylab stwórz mu oryginalne imię. Przy pomocy jednej talii kart bawimy się w rysowanie, zmazywanie, zbieranie i wymianę. W instrukcji znajdziesz również pomysł na grę fabularną. Polecam!
CRISS CROSS KOSTKA I KRZYŻYK oraz KACZKI wyd. Egmont
Dwie ostatnie gry, które Wam dzisiaj pokażę spakowane są w maleńkie, podręczne pudełeczka.
CRISS CROSS przeznaczono dla 1 – 6 graczy od 7 roku życia. W pudełku znajdziecie 2 kostki z sześcioma różnymi symbolami, 6 ołówków i 2 bloczki z arkuszami gry. Jeśli skończą Wam się bloczki w instrukcji znajdziecie stronę, na której można sobie dodrukować grę.
Zaczynamy od wpisania w lewy, górny róg wybranego przez nas symbolu z kostki – każdy gracz musi mieć inny symbol. Następnie po kolei rzucamy kośćmi i wyrzucone kształty rysujemy obok siebie pionowo lub poziomo w diagramie w taki sposób, aby uzyskać jak najdłuższy ciąg tych samych symboli. Gwarantuję, że szybko dojdziecie do wprawy i zawalczycie o tytuł Mistrza Kostek i Krzyżyków.
KACZKI sprawdzą się wśród dzieciaków od 8 roku życia. W rozgrywce może uczestniczyć od 2- 5 graczy. W pudełku poza instrukcją znajdziesz 69 kart kaczek (po 23 karty w kolorach żółtym, czerwonym i niebieskim, z liczbami od 0 do 8), 5 kart ręczników oraz 5 kart kół ratunkowych. Grę wygra gracz, który uzbiera najwyższą liczbę punktów. W grze będziemy zagrywać karty kaczek z taką samą liczbą punktów lub przynajmniej trzech kart tego samego koloru. Będziemy liczyć punkty kart, które mamy na ręce. Jeżeli ich suma wyniesie mniej niż 10 będziemy nurkować. Będziemy ukrywać pod ręcznikiem dodatkowe punkty i zdobyte koła ratunkowe. Ta wesoła, plażowa gra świetnie sprawdzi się nie tylko podczas wakacji.
UzytecznySklep
Super są te gry 🙂
Dagmara99
Bardzo ciekawy wpis. Zakup zabawek to zawsze dla mnie nie lada wyzwanie. Zależy mi na tym, by były one przede wszystkim bezpieczne i żeby podczas zabawy maluchy się edukowały. Mój ostatni zakup to strzał w dziesiątkę. Zakupiłam zabawki montessori dla 5 latka i jestem nimi zachwycona i moje dzieci również.